teisipäev, 20. jaanuar 2009

10 punkti (mulle) ideaalse kohvi valmistamiseks, ehk Kõrgema mati eksam homme ONoes!

  1. Mõõda presskannu 4 mitte-kuhjaga mõõtelusikat (ehk siis... 70 g?) kohvipuru. (Ise kasutan Paulig masinakohvi oma, meeldib maitse)
  2. Pane keema vesi.
  3. Pane tavalisse teekruusi 1 3/4 tl suhkrut.
  4. Vala suhkru peale koor, parajasti nii, et suhkur on läbi immutatud, kuid mitte koore alla uppunud.
  5. Kui vesi keeb, vala presskannu täpselt kruusi jagu, mitte rohkem vett. Ära sega, las kohvipuru tõuseb pinnale. Pane presskannule kaas peale.
  6. Lase tõmmata 5 min
  7. Suru sõel kiiresti alla (Ettevaatust, seda saab teha ainult suure presskannuga, väike võib pritsida!), et tekiks vaht.
  8. Kalla kohv kruusi. Umbes kolmandik kohvist on sõela taga kinni. Oota kuni ka see sealt läbi sõela välja nõrgub. Kokku peaks tulema täpselt kruusi jagu, arvestades ka koore kogusega.
  9. Joo.
  10. Õpi kõrgemat matemaatikat.


Huvitav... kohv on ergutav, tee on rahustav? Mis nad koos teevad? Vastandid tõmbuvad... Kas on ehk oodata peenikest peret, üllatavalt tasakaalukaid oapeaga lehekesi? Homme ütlen, eksperiment on käimas :D

PS: Hmm.. seega nende pea on igasugu erki ja huvitavaid ja mõttetuid mõtteid täis aga keha ainevahetus on rahulikult aeglasevõitu? See olen ju mina :D

PPS: Miks põrgu päralt oli raffal vaja Cauchy keskväärtusteoreemi ja Taylori valemi versioonidele, kus a=0, eraldi nimed panna?

PPPS: LHC - Large Hardon Collider (sic!)... (sick!).

4PS: The Asako Option: Making a Japanese school girl go from cute to moe in 0.23 seconds. Ärge küsige.

5... whatever.
POWERING ON THROUGH THE NIGHT!!!1!one *yawn* Keegi kunagi väitis, et kl 3 pidavat see kõige hullem lohk tunne olema, ja et pärast seda hakkab inimene juba üles ärkama. See keegi oli Karl May, kes on kirjutanud Winnetou triloogia. Kindlasti soovitan lugeda.

Whatever. Paus 15 minutit, teen endale uue termosetäie teed.

Hm... tundub, tee rahustavad omadused töötavad tõesti kohvi ergutavatele vastu. Kell on alles neli, aga mul tikub vägisi uni peale. Muidugi võib asi olla selles, et kõrgem matt ON pisut igavam kui FMP, mille õppimise ajal mul sellist probleemi ei olnud.

Taas sajab valget pahna taevast,
kuid mul on saapad valmis ju.
Tuleb võtta kätte ja ...
okei, rohkem ei tule midagi pähe.


Asi o ń halb. M kipun mikrouinakuid tegema, u kord kolme minuti jooksul. Aga kohvi ma veel ei taha... Tühja kõhu peale oleks see suht enesetapp ja piinamine.

8 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Tee ei ole minu teada mitte rahustav, vaid tema ergutav toime on pikema aja peale ära jaotatud - kofeiinisisaldus on suurem, aga parkained pidurdavad imendumist.
Aga väga väsinud peast võib kofeiin tõepoolest hakata vastupidiselt mõjuma ja hoopis magama panna. Ta peksab ju lõppude lõpuks ikka olemasolevaid ressursse üles, mitte ei tekita neid kuskilt juurde.
Üks tuttav tiksus kunagi öötöö peal paari õlle najal - kui muidu pani õlu ta alati magama, siis kurnatud olekus läksid kõik õllekalorikesed ilusti energiaks.

Laur ütles ...

Nuh. Jah, okei, suht magamata olin ma tõesti nagunii. Aga et tee rohkem kofeiini sisaldaks kui kohv... hmm.
Uurin asja .D

Laur ütles ...

Mustal teel umbes kolmandiku jagu vähem kui kohvil, pisut rohkem kui Red Bullil ja 4-5x rohkem kui Tšotša-Tšoolal ja rohelisel teel.

Arvestades et ma õppides lasin musta teed ca poolteist liitrit päevas... 600 mg. pluss kruus kohvi... 800.

Anonüümne ütles ...

Oleneb, kui paksu tee sa teed. Wikist leidsin kiirustades järgmist: "Tea has more caffeine per pound than coffee yet when preparing tea you use lesser amount than you would preparing coffee". Nii et teepuru on kangem kui kohvipuru. Aga ma olen näinud inimesi, kes panevad tassi peale sama palju teepuru kui kohvipuru, zefirist rääkimata.

Laur ütles ...

Üsna standardne tee ja maitse järgi tundub et üsna standardne kohv.

zefir?

Anonüümne ütles ...

Okei, enamasti kahe i-ga, zefiir. Vene vangide jook.
Leidsin sellise õpetuse, et "150gr.vett.Teepuru kogus oli 2 teelusikatäit+kübeke suhkrut kuna suhkrut lisati aint aromaadiks.SUHKRUGA ÜLEDOSEERIDA ei tohtinud-muidu hakkas südamele."
Värvikas valmistamise kirjeldus oli siin kommentaariumis:
http://www.epl.ee/?arvamus=411700&kommentaarid=45

Mõistagi ei ole see enam lihtsalt mingi süütu doping. Aga hea näide sellest, kuidas inimesed viitsivad kõige tavalisematest ainetest laksu välja meelitada.

Laur ütles ...

uhh... kõlab rõvedalt. Koguste järgi ütleks, et sellest sodist 5x lahjemat kraami tarvitan, ja ikka ma olen öösel kell 4 üleval ja und netu.

Anonüümne ütles ...

See polnud veel kõige hullem retsept, üks, mis ma nägin, oli kolmveerand tassi puru ja veerand tassi teed. Aga võib-olla oli seda puru kolmveerand tassi alles siis, kui ta oli ennast juba vett täis imenud.