kolmapäev, 16. juuli 2008

Kirjutan seda postitust Mac OS X pealt. Aega võttis, aga peale ma ta sain ja tööle ka, ainult et ta ei taha mu välist ketast ära tunda (kuna see on NTFS). Ma pean ütlema, mulle meeldib, mida ma näen, ja oleks mul see raha, saadaks ma Windowsi pikalt ja laialt ning muretseks MacBooki (võimsust on nende läpakatel küll, aga hinda on ka magusalt)

OS X on UNIXi baasil, seega suguluses Linuxiga. Ütleksin, et Mac on kõige parem Linuxi distro (mind lüüakse maha sellise lolluse pärast). Programmid, mis kaasa tulevad, on kõik normaalselt kasutatavad ning ei ima üksinda kogu masina ressursse endasse. Stabiilsuse suhtes ei saa ma kahjuks objektiivseid kommentaare teha, kuna jooksutan opsüsteemi masinal, mille jaoks see mõeldud ei ole. Seni on mul olnud kaks juhust, kus olen pidanud reseti tegema, mõlemad seotud iTunesiga, kui too üritab mitut asja korraga teha (add to library+play), selle vea parandas uus iTunesi versioon. Force Quit ja asi korras. Ratsionaalne mõtlemine ütleb, et jah, kõik need programmid: multimeedia, plain text editor, võrguhaldus, lihtsam fototöötlus, mis Macil kaasa tuleb on ka Windowsis olemas. Ent macis on see kõik... lihtsam. Ainus, mis puudu, on lihtne joonistusprogramm, ja uskuge v mitte, ma kasutan mspainti päris tihti. Täielikult puudub selline asi, mis mul oli Linuxiga: ma ei teadnud, mida teha, kõik oli kuskil kust ma seda otsida ei osanud ja keeruline. Siin on keerulised asjad lihtsaks tehtud. Ja kaasatulevad programmid on kasutuskõlbulikud. Ma ei pea hakkama otsima H.263 koodekeid, kui .mkv videosid tahan vaadata, need on juba peal. Muusika mängib ja muusikat on lihtne hallata.Lihtsamad fotoasjad, mille jaoks Photoshopi avamine liiga aeglane või võimsus liiga suur on, saan ära teha mõne hiireklikiga (punasilmsus, levels, efektid... Photoshopi tugevus on layerid, aga ühe foto pealt kärbsesita eemaldamisega saab iPhoto väga hästi hakkama. Ma ei pea valima, mis programmiga ma videot vaatan selle järgi, kas see programm jagab ära, et failis on subtiitrite striim, mille tarvis on vaja VobSub käivitada. Asi lihtsalt töötab. Mida muud kuradit ma võin veel arvutilt nõuda?

Okei, aeg lõpetada, kaua ma ikka kiidan asja, mida ma endale lubada ei või... bah.

PS: Väline ketas töötab, aga ainult FireWirega.

Kommentaare ei ole: