kolmapäev, 16. aprill 2008

MRP: 24.08.38?

Jagasin just ära, millise rooberti olen tänase ja eilse ajaloo tööga maha pannud. Kogu minu ajatelg Teise Maailmasõja jaoks algas MRP-st ning baseerus sellele. Molotov-Ribbentropi Pakt kirjutati teatavasti alla pärast ühepäevaseid kõnelusi 24.08.39. Ent kusagil mu mälus oli see end tasahilju kolinud 38-ndale aastale, mis tähendab, et baaside leping oli samuti 38, nagu ka sissetung Poolasse ja Austria anschluss. Poola allveelaev oli Eesti reidil 38-ndal aastal, okupeerimine toimus 38-ndal aastal, ning siis järsku 40-ndal olime okupeeritud. Kuidas mulle see silma ei torganud? No vat selle 40-nda kohta ei olnud sellist küsimust, et ma oleks selle üle mõtlema hakanud. Kusagil miski hakkas kripeldama küll et midagi ei sobi, aga ei jaganud ma seda matsu, kuni täna isa lõunalauas sellest rääkima hakkas. Mina vaidlesin vastu, et: "Saksamaa tungis ju Poolasse 1.09.38." Arvake ära, kumb lolliks jäi...

Update 01.12.08:
Ja praegu on mul sügavalt savi kogu see asi. Lugesin seda praegu ja imestasin et: "kuidas mul see kõik meeles püsis?"

Kommentaare ei ole: