teisipäev, 14. juuni 2011

Android, LG Optimus One P500 ja pärapõrguriik

Muretsesin endale sellise nutifööni

Ja pean ütlema, et kartused saada odava (nutitelefoni kohta, 130.-) raha eest sitakäkk osutusid asjatuteks.

Ei hakka siinkohal pikalt rääkima sellest, mis ma arvan androidist. Selle kohta on igaüks ja tema tädi juba piisavalt plämanud. Widgetid on hää, multitasking on hää, see et enamik kraami on tasuta, on hää, avatus on hää.

Raud
(Siinkohal tuleb kohe ka mainida, et tegu siiski on odava otsa telefoniga, ma ei lootnudki, et ta HD videot mängib). Ekraan on 320*480, piisavalt ere et ka otsepäikese käes näha oleks (power widget annab 3 taset, loomulikult võid ise näppida teda täpsemalt kui silm eristab), aku peab normaalselt vastu, kaasa tuleb 2GB mälukaart (parem kui mitte midagi), nupud on füüsilised. Piisavalt võimas kõigeks peale mõnede mängude, Angry Birds keerulisemad levelid venivad siiski suht tatiselt.

Füüsilisteks puudusteks vast see, et ei ekraan ega kaameraklaas pole suurem asi kriipimiskindel, peegeldusvastane kiht ekraanil õnnestus esimesel päeval vastu püksineeti kergelt ära kraapida. Samuti ei salli ta mu arvutit: Kui arvuti USB-porti ühendatud või samas pikendusjuhtmes ja väga lähedal arvutile, läheb puuteekraan lolliks. Paistab minu arvuti, või pigem, minu arvuti laadija (pärast originaali otsiku murdumist toidab arvutit odav küttekeha) spetsiifiline olevat, kusagilt lugesin puuteekraanide lolliks minemise kohta geneerik-laadijate taga. Äkki midagi kõrgsagedusliku müra summutamisega...

Aksessuaarid
Saho (kauplus.ee) müüb asjale klapiga nahast ümbrist, mis kõik pordid avatuks jätab (hetkel näitab "läbi müüdud", aga mulle öeldi et peaks juurde tulema), Kännukas müüb PDairi silikoonist ja plastist ümbrisi ning ekraani matte kaitsekilesid.
Endale oleksin ostnud Sahost nahkkoti, aga ei meeldinud see klapp, mis lahtises asendis küljes tilbendab. Seega jäi silikoonümbris. Lisaks ekraanikaitsekile (vihje, ekraan tasub sõrmejälgedest *enne* kaitsekile pealepanekut puhtaks teha ja maalriteip jätab ebeme-eemaldajana kaitsekile alaküljele liimijälgi, kasuta scotch kontoriteipi...).

Praeguseks on telefon mul nädalakese juba käes olnud, on paar kõnet tehtud nii üle Skype kui tavalisel moel (ei saa kurta), mõned pildid tehtud (terav ja talutav, kuni subjekt paigal püsib), posu appe tõmmatud (väga vähe mänge), ja ideaalsust otsitud (ei ole leidnud).

Kaasatulev soft
Telefonil on karbist välja küllaltki ilus ja kasutatav kasutajaliides (Launcher), mõningate väikeste nüketega, mis elu lihtsamaks teevad, neist silmatorkavaim võimalus App Drawerist programm uninstallida (Karbist kaasa tulevat saasta muidugi rootimata maha ei saa... delfi ja äripäeva ja facebooki jne shortcutid).

Samuti on telefonil peal LG Keyboard. Seni on see parim eesti keelt valdav keyboard mis ma leidnud olen ja võib lasta ka inglise-eesti segakeelt ilma, et peaks keelevalikuid näppima minema. See pakub sõnu mõlemast, ühe keele prioriteediga (valid ise, mina valisin eesti). Marketist olen eesti keelt toetamas leidnud vaid SwipeIT keyboardi, sel aga on sõnavara kahetsusväärselt niru ning mulle meeldib mõlemat kätt kasutada (see on ühe sõrmaga trükkimiseks, libistad tähtedest üle, mitte ei toksa).
Eksisn segakeele toe osas... LG Keyboard eesti keele sõnaraamat sisaldab lihtsalt levinumaid inglisekeelseid sõnu... EDIT 10.07.12

Turn-by-turn navigeerimine eestis ei tööta. Siinkohal siis juttu Google programmist, teistel pole mingit probleemi. A-GPS. Samuti puudub eesti keele kõnetuvastus.

Navigatsiooniprobleemile võib ehk mingil määral lahenduse leida siit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887. Käivitub ja arvutab teekonna, autos pole veel proovinud.
Toimib küll, kuid ainult visuaalse juhatamisega. Häälega teekonna juhatamine tuleb ära unustada, see kõnesüntesaator ei oska eesti keelt. Ja tekst on selle appi olemuse (hack google maps directionsist) tõttu mõnikord suht segane stiilis "Jätka mööda teed Keera paremale E20-le in 200m. Üldiselt oskab sobivalt hinnata, millal kasutada kruusateid, millal asfalti, vaid korra on kuskilt pärapõrgu maastikurajalt juhatanud (õnneks olin siis Hiluxiga) EDIT 10.07.12

Minu lahendus softi poole pealt.
LG Launcheri lasin õige kähku kus kurat, kuna see ei toetanud keritavaid widgeteid.
Ostsin telefoni tööriistaks, mitte mänguasjaks, seega oli mul kusagile vaja paigutada widgetid tunniplaani, kalendri ja To-Do listiga, eelistatavalt nii et asi ka kena välja näeks. Lõpuks võtsin kasutusele:
*LauncherPro (ah kui originaalne, aga selle peal saab järgmist kasutada scrollimisega),
*Android Agenda Widget (ise kalendriga ei tegele, on widgetiks telefonis olevatele programmidele, ühtlasi, meeletult kohandatav, mul jookseb sellest kolm instantsi, kaks kalendri ja üks Astridi pealt)
*Business Calendar Free (Peamine kalendriprogramm, sync Google Calendariga)
*Astrid Tasks (sync Google Tasksi ja Calendariga)

Tulemuseks küllaltki meeldiv ühtlane pilt kahel homescreenil.

Ajaviite koha pealt:
*Winamp for Android (ei ole ideaalne, winamp käib kahjuks alla... aga ikka veel parim, ja kui WiFi tööle saab, siis veel parem (sync üle WiFi))
*Google Listen (hea lihtne, ühe probleemiga, vt. all)
*D7 Google Reader (mõikab idee poolest samuti podcaste, omab sama probleemi mis Listen.)
*Winampi lasin maha. Sync on pooletoobine, ei kopeeri reitinguid ega muud Media Library infot, ning järjekordsel ühendamisel arvab et kõik eelmisel korral süngitud lood on uued lood ning küsib, kas ma tahan neid oma arvutisse. Feh. Winamp for Android: not there yet.
*Listeni lasin maha. D7 Readeri update teeb sellest podcastide jaoks parema tööriista lihtsalt töökindluse tõttu. Mul on ainult üks podcast nagunii. Listen on neile, kel podcastide kogus juba haldamist eeldab. EDIT 10.07.12


Jamad
Praegusel hetkel on kaks põhilist ja üks väiksem valupunkt:
*Turvatud WiFi-sse sisse logida ei saa: Elisa teenindus käskis tarkvarauuendusse tuua, see aga võtab 10 päeva. Fuck them. Ma ootan ära 2.3 update, internet tuleb nagunii üle 3G mobiili (Seda välja jagada üle turvatud WiFi ta muide oskab... go figure).
*Podcastide allalaadimine kõngeb taustal reeglina ära (midagi on valesti taustaprotsesside tapmise prioriteetidega... mälupuudust ei tohiks telefoni enda utiilide arvates olla).
*LG Keyboard ei taha XT9-t kasutada URLide ja otsinguterminite täiteks. Minu arvates on see siiski "bug, not a feature", lasku mul ise valida, kus ma tahan või ei taha XT9-t kasutada. Android iseenesest seda ei piira (passwordi väljadel vbolla), olen ma aru saanud.
*Pärast 2.3 update saab logida turvatud WiFi-sse, kuid ei toeta täpitähtedega paroole (vähemalt WPA2-PSK puhul)
*D7 downloadid kõngevad kui telefon vahetab võrgurežiimi või korra leviauku satub, aga D7 vähemalt annab sellest viisakalt teada. "Play" valik siiski eeldab head ja pidevat ühendust, muidu jääb asi vabalt valitud hetkel vait ja jätkata ei oska...
EDIT 10.07.12


Kokkuvõtteks:

Selle hinna eest:
Väljanägemine: ****
Korpus: *** (Võiks kraapekindlam olla)
Default proged: ****
Riisvara: **** (Viis tärni oleks ehk ZTE Blade saanud..., rõhutan: selle hinna eest)
Firmware: ** (Enamik jamasid sealt minu arvestuse järgi)

Plussid:
Hind, hea klaviatuur, tulemas 2.3 Gingerbread update

Miinused:
Absoluutarvestuses nõrk raud, Flashi toe puudumine, antud firmware versiooni puugid. Elisast ostes ka absurdsed teenindusajad.

Pärast aastast kasutamist:
Täidab oma ülesande: e-raamatud saab loetud, muusika kuulatud, rongiajad vaadatud ja teekonnad leitud, ülesanded hallatud, meilid loetud ja internet arvutisse. Reageerimiskiirus jätab soovida, odava raua asi.
Kest ja ekraanikaitsekile on ennast imehästi õigustanud, mõlemat maha võttes näeb telefon kui uus välja. Ekraanikaitses on küll mõned suuremad kärnid, mis ma kahtlustan, oleks ekraanile võinud ka 1-0 teha. Aeg uus kile osta. Silikoonümbrise põhiline puudus on, et see tõmbab imehästi tolmu külge. EDIT 10.07.12

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

mull ei tunne arvuti peale karaniiremonti telefoni ära milles viga lg p500
j akustkohast saada aktiveerimisk
oodi
sygic 11.2.4 rakendusele
tänud

Laur ütles ...

Draivereid saab kõige tõenäolisemalt LG kodukalt. Otsi sealt oma murele lahendust. Aktiveerimiskoode, kui olekski, ei jagaks.